رئیس سازمان سرمایه‌گذاری شهرداری شیراز گفت: مراحل نهایی ساخت خیابان غذا تمام شده و فقط کار های تاسیساتی باقی مانده و به امید خدا اگر مراحل اخذ گاز نیز صورت بگیرد، حداکثر تا پایان ماه جاری به بهره برداری می‌رسد.
کد خبر: ۱۱۳۶۸۴۷
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۴ 08 November 2023

تابناک فارس به نقل از فارس: هومان معصومی، رئیس سازمان سرمایه‌گذاری شهرداری شیراز  در خصوص خیابان غذا در شیراز گفت: بحث خیابان غذا از چند سال گذشته در شهرداری شیراز مطرح بود و مطالعاتی در این باره نیز از منظر شهرسازی انجام شد و با در نظر گرفتن مکان مناسب و عدم ایجاد ترافیک در نهایت خیابان مشکین فام برای اجرای این پروژه انتخاب شد.

معصومی ادامه داد: خیابان مشکین فام روبروی بازار انقلاب تا بلوار آزادی و در کناره قسمت جنوبی پارک آزادی قرار دارد که مساحت دوهزار متر مربع از حاشیه آن به این پروژه اختصاص داده شده که در قالب تعدادی غرفه ایجاد شده است.

او در خصوص سرمایه گذاری در این پروژه سخن گفت و بیان کرد: شهرداری شیراز بر اساس مطالعاتی که داشت برای انتخاب سرمایه گذار فراخوان عمومی داد و از سرمایه گذارانی که در این حوزه فعال بودند دعوت به همکاری کرد، حدود سه میلیارد و هشتصد میلیون تومان آورده سرمایه گذار در این پروژه بود که کل هزینه ها را پرداخت کرده اند.

معصومی ضمن اشاره به محصولاتی که در این خیابان ارائه میشود توضیح داد و گفت: در این غرفه ها بیشتر غذا های فست فودی و دسر و مواد غذایی که زود اماده میشوند برای دسترسی راحت تر مردم همچون خیابان 30 تیر تهران ارائه میشود.

وی با بیان بخشی از تاریخچه خیابان های غذا؛ هدف از احداث این پروژه را توضیح داد و اظهار داشت: در گذشته در مکان های مختلف خیابان هایی برای غذا وجود داشته و علت اصلی ایجاد این خیابان در شیراز بیشتر برای ایجاد یک سرزندگی، حیات شبانه، دسترسی راحت تر مردم به غذا است.

وی با بیان اینکه مراحل ساخت خیابان غذا اتمام شده بیان کرد: مراحل نهایی این خیایان تمام شده و فقط کار های تاسیساتی آن مانده و به امید خدا اگر مراحل اخذ گاز نیز صورت بگیرد حداکثر تا پایان ماه جاری به بهره برداری میرسد.

معصومی با اشاره به ظرفیت های شهر شیراز در زمینه گردشگری افزود: شهر شیراز ظرفیت های بسیار خوبی در زمینه گردشگری میتواند ایجاد کند در حال حاضر نیز رویکرد شورای فعلی به گونه ای است که بتوانیم فضا های مناسبی را برای شهروندان عزیزمان تهیه کنیم.

او اضافه کرد: فعالیت های بیشتری در حوزه گردشگری مد نظر است، در یک ماه گذشته تفاهم نامه ای برای شهر برفی و باغ پرندگان با سهامداران ترکیه ای امضا کردیم و درتلاشیم فعالیت های بیشتر و تاثیرگذاری برای شهروندانمان انجام بدهیم.

 

برچسب ها: خیابان غذا ، گردشگری
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار